Toolkit eHealth

Toolkit eHealth

Zorgtechnologie integreren in het klinisch redeneren van (toekomstige)zorgprofessionals


Petra Siemonsma (Hogeschool Leiden), Martijn van der Ent (Haagse Hogeschool) en Anne Kruijsen (Hogeschool Leiden) schreven deze Toolkit E-Health om docenten de middelen aan te reiken om zorgprofessionals (in opleiding) vakbekwa(a)m(er) te maken op het gebied van zorgtechnologie. De toolkit is specifiek ontwikkeld voor (para)medische hbo-opleidingen, het generieke karakter van de toolkit maakt bredere toepassing in zorg(gerelateerde) beroepen en opleidingen mogelijk.


Download de Toolkit.

 



Zorgtechnologie integreren in het klinisch redeneren van (toekomstige)zorgprofessionals

Deze toolkit is geschikt voor alle niveau's, mbo-, hbo- en academisch. De toolkit bestaat uit 3 lesopzetten.

  1.  De eerste lesopzet geeft een overzicht om je te oriënteren in de wereld van de zorgtechnologie. Welke technologie kun je gebruiken bij het diagnosticeren, bij het monitoren of bij een interventie? 
  2. De tweede les opzet gaat in op de criteria die voor de verschillende technologieën gelden. Hoe belangrijk is bijvoorbeeld het criterium privacy als je big data wilt gaan inzetten? En bij welke technologie is het criterium veiligheid essentieel? Maakt het je effectmeting onzuiver wanneer die hypermoderne stappenteller 3 stappen te veel telt? 
  3. De derde lesopzet helpt studenten en zorgprofessionals om wat ze geleerd hebben te integreren in hun eigen klinische redeneren.


Lees meer, NeLL ging in gesprek met de makers.
Download de Toolkit


Meer over eHealth en onderwijs

Voor wie

Onderwijs medewerkers,

Bekijk meer

Er zijn momenteel geen artikelen